Beskrivning
Tre till fem personer utgör ett team som ska arbeta tillsammans. Konceptet känns igen för alla som har varit i ett escape room. Arbetsuppgifterna kräver samarbete, kommunikation, kreativitet och kritiskt tänkande. För att komma vidare måste du hitta en kod som öppnar ett lås. Rymningsspelet kan användas som inlärningsmetod i alla ämnen och ämnen på alla nivåer.
I det här spelet tar vi dig till 1700-talets Stockholm. Du får veta mer om vad ljud är, om musikens utbredning och om ljudbild på 1700-talet. Efter spelet blir det en musikalisk presentation med Anders Hagberg.
Medverkande
Eric Torsøe, Daglig leder, Camelot Escape Room AS;
Anders Hagberg, Professor i musikalisk gestaltning/improvisation, Högskolan för scen och musik, Göteborgs universitet;
Sylvelin Hege Sevilhaug, Spelpedagog, Camelot Escape Room AS
Ämnen
Samtid och samhälle
Tema
Nyckelord
Föreläsning
Workshop
Övrigt
Platser
Världskulturmuseet
Södra vägen 54, 412 54 Göteborg.