Escape-spel och funderingar kring ljud och musik.

Workshop: Du ska hjälpa Carl Michael Bellman, och du har en timme på dig att slutföra uppdraget!

Läs mer

Världskulturmuseet

13:30 - 15:00, lör. 22 apr.

Avgift

Beskrivning

Tre till fem personer utgör ett team som ska arbeta tillsammans. Konceptet känns igen för alla som har varit i ett escape room. Arbetsuppgifterna kräver samarbete, kommunikation, kreativitet och kritiskt tänkande. För att komma vidare måste du hitta en kod som öppnar ett lås. Rymningsspelet kan användas som inlärningsmetod i alla ämnen och ämnen på alla nivåer.

I det här spelet tar vi dig till 1700-talets Stockholm. Du får veta mer om vad ljud är, om musikens utbredning och om ljudbild på 1700-talet. Efter spelet blir det en musikalisk presentation med Anders Hagberg.

Medverkande

Eric Torsøe, Daglig leder, Camelot Escape Room AS;

Anders Hagberg, Professor i musikalisk gestaltning/improvisation, Högskolan för scen och musik, Göteborgs universitet;

Sylvelin Hege Sevilhaug, Spelpedagog, Camelot Escape Room AS